My fantastic followers!:)

17 January 2010

Owuhhhh..adik ku lambat:b

Ku kebingungan tatkala ku terbangun...
arghhhh tidak!
adikku belum ke sekolah!

Sebelum ke sekolah mak ku telah berpesan:

mak: nani,nani tolong kejut wani ngan wawan.
mandikan mcm biasa.mak da lambat ni.
ada assembly pagi ni.

aku yang berkeadaan separuh sedar pun berkata

nani: ye.ok.ha.

aku pun menyambung lenaku.heheh.
sedap2 mimpi indah
ku terjaga,

kata hati nani:Ya Allah!da pukul 8 lebih.
Wani ngan wawan x siapkan lagi!
Adoi.

lantasku mengejut adik ku yang berusia 5thn dan 4 thn
utk ke pra sekolah nyaa.
ku mandikannya.
menggosok giginya.
menggosok bajunya.
memakaikan baju.
menyikat rambutnya.
memakaikan stoking.
memakaikan kasutnya.
tiba-tiba...

nani:mana kasut wani ni???
wani:da x da.
nani:wani letak mana?
wani:x tau.(selamba dek jwb cam tu.yang aku ni sibok cari kasut die.da lambat ni!)

ku mencari di rak kasut,tiada!seluruh tempat ku mencari.tiada juga!
x kan la kucing depan rumah aku nak ambil.pergi sekolah kah kucing tersebut?
heeeeee..
xpe2,aku ade satu idea.

nani:wani pakai kasut lain dulu la.nanti kita beli kasut sekolah wani tau.
wani:(dalam keadaan yang pelat)ti suruh mak belikan kacut ani tau.
nani:ha,ye2.nanti nani srh mak belikan.da2 gi sekolah.
slm nani cpt.wawan bawa adik tau.
bagi salam kat cikgu.


mereka menyalam aku dan terus ke sekolah berjalan kaki.
berani sungguh mereka
dulu2.aku gi sekolah sorang2 x berani
nak gak mak temankan.
heheh.
sekolah depan rumah je...:)
mak kata lambat sikit x pe.
cikgu aishah x mrh.
janji dtg

sebab......




cikgu aishah kwn mak.:)
heheh.

lambat sikit jeee.
kesilapan teknikal.heheh.

No comments:

Post a Comment